Schimbarile in retelele sociale sunt constante si revolutionare. Depinde de profesionistii de marketing digital sa fie atenti la stiri, astfel incat companiile sa nu piarda traficul sau clientii. Deci nu puteti rata tendintele de social media din acest an.
Ce tehnologie va fi printre tendintele de social media?
Inteligenta artificiala si Chatbots sunt cei mai buni prieteni ai departamentelor Marketing, Vanzari si Management Comunitar . Aceste noi tehnologii permit automatizarea unei multitudini de sarcini, optimizarea campaniilor de marketing, gestionarea eficienta a datelor si imbunatatirea experientei utilizatorului. De aceea, se anticipeaza ca acestea vor fi tendinte majore in Social Media in 2020.
Inteligenta artificiala orientata catre utilizator
Inainte, inteligenta artificiala a fost ceva aproape science – fiction. Astazi este o solutie viabila, usor de implementat si accesibila. Pentru a putea rezolva in mod automat indoielile unui potential client printr-un chat si, in paralel, pentru a putea urmari conversatia prin reteaua de socializare preferata si, de asemenea (ca vanzatori), vedeti profilul lor pe Linkedin pentru a afla mai multe si mai bine sa le ghideze pe solutia care trebuie sa consider ca este un mare avantaj competitiv .
Potrivit unui studiu Hootsuite, cresterea chat-urilor a depasit tintele si pana in 2020, peste 85% din interactiunile cu serviciul clientilor vor fi alimentate de roboti AI .
Realitate augmentata si realitate virtuala
Realitatea augmentata si realitatea virtuala vor deveni elemente cheie in marketingul viitorului . Sosirea 5G pare sa indice momentul in care ceea ce parea a fi concepte de science-fiction va deveni ceva tangibil si de folos zilnic. Dispozitive precum ochelarii 3D vor fi printre primii care au implementat aceasta tehnologie. Pentru profesionistii de marketing, acest lucru va reprezenta un salt exponential in posibilitatile UX si va merita sa fii un pionier in acest sector.
Videoclipul va continua sa fie o tendinta
Videoclipul nu va pierde impulsul in anii urmatori si va continua sa fie una dintre principalele tendinte de social media din 2020 . Administratorul comunitatii va trebui sa inoveze constant si sa fie, de asemenea, un creator de continut sau de continut.
YouTube, care continua sa fie platforma de referinta pentru consumul de continut audiovizual, nu inceteaza sa creasca. Sansa? Eu nu cred acest lucru. Expertii estimeaza ca 80% din ceea ce consumam online va fi in curand continut video.
Video, video si mai multe videoclipuri. Da, pe masura ce cititi, utilizarea videoclipului va continua sa creasca. Acest tip de continut a devenit preferat de catre utilizatori, iar brandurile vor trebui sa intre pe fir daca vor sa iasa in evidenta. Desigur, cu videoclipuri care diferentiaza atentia utilizatorului.
Este evident ca formatul de stele va continua sa predomine; videoclipul. Potrivit unui studiu al renumitei companii Cisco, se estimeaza ca in 2022, 82% din continutul online va fi in format video.
Dar de ce acum si nu inainte? Este clar ca videoclipul a fost intotdeauna un format atractiv pentru utilizatori, dar daca am luat in considerare calitatea mass-media in urma cu cativa ani, nivelul de productie a unui videoclip a fost mult mai scump, in prezent oricine are un smartphone normal Si un cont Instagram poate incarca continut de calitate .
Videoclipul va fi prezent si in email marketing, potrivit lui Jose Panzano, consultant in marketing si profesor la scoala: „ va fi mai multa interactivitate in e-mailuri, de la efecte vizuale la caruseli, imagini interactive, feed-uri twitter in timp real, se pare ca e-mailul cinetic poate intra definitiv, dar pentru aceasta va trebui sa aiba aprobarea platformelor si instrumentelor de e-mail ».
Podcast, de asemenea , sa stabilit ca o tendinta atunci cand vine vorba de continut generatoare. Cu putine mijloace, oricine poate expune cunostintele online. Este un format usor de consumat si ofera mult joc. Limitarea cresterii latimii de banda in ceea ce priveste continutul textului nu mai este atat de importanta.
Continut efemer si continut generat de utilizator
Nu numai ca este la moda continut audiovizual, dar pare sa existe un apel special pentru tipul de continut care dispare dupa un anumit timp . Este asa-numitul continut efemer. Potrivit Antreprenorului, 200 de milioane de utilizatori Instagram folosesc povesti in fiecare luna si au devenit un instrument esential pentru orice strategie de marketing sociala.
Alvaro Lozano evidentiaza rolul profesionistilor digitali in popularizarea acestor instrumente. „Un studiu Hootsuite afirma ca 64% dintre profesionistii digitali folosesc aceste tipuri de strategii in campaniile lor.
In urma acestui tip de utilizare noua a retelelor sociale, este de asteptat consumul de continut efemer, o crestere a comertului electronic de socializare. Multe companii profita de utilizarea zilnica si constanta pe care multi o fac din platformele sociale, in special Instagram, pentru a-si vinde produsele direct prin aplicatie. »
Cultul influentelor celebritatilor se estompeaza, iar continutul generat de utilizatori (oameni obisnuiti) isi ia locul. Se preconizeaza ca aceasta este o alta tendinta majora de social media in 2020. Utilizatorii nu cumpara doar produse, ci si experientele asociate acestora . Daca creati o comunitate de care publicul dvs. se indragosteste, veti atrage mai multi utilizatori.
TikTok si alte retele sociale de nisa
Retelele de socializare de nisa castiga importanta, deoarece ofera comunitatilor aspecte comune si personalizare , ceea ce atrage noi utilizatori. Acesta este si motivul cresterii comunitatilor din retele , cum ar fi Femeile care calatoresc.
Nisele pot oferi un continut mai relevant si mai putina generica, concomitent cu promovarea unei mai mari apropieri atat intre utilizatori, cat si audiente si marci. Acestea au potentialul de a oferi un ROI mai mare marcilor si de a le ajuta sa gaseasca si sa angajeze audiente mai directionate pentru mesajele dvs. TikTok este noua retea sociala de moda, apropiindu-se de Instagram cu aproximativ 750 de milioane de utilizatori estimate.