Sa fim sinceri: multi marketeri ar prefera sa evite timpul si efortul pe care il necesita construirea de linkuri. Din nefericire, motoarele de cautare adora backlink-urile – pagina de rangul 1 in rezultatele motorului de cautare Google (SERP) are, de obicei, in medie, de 3,8 ori mai multe backlink-uri decat pozitiile 2-10.

Backlink-urile construiesc autoritatea si credibilitatea unui site , indicand motoarelor de cautare ca alte site-uri considera continutul valoros si relevant. Dar asta nu inseamna ca orice link va avea acelasi efect: actualizarile recente ale algoritmului Google penalizeaza tactici de tip shortcut sau black hat, cum ar fi cumpararea de link-uri.

Pentru a evita aceste consecinte, este crucial sa abordati o metoda eficienta si scalabila concentrandu-va pe obtinerea de backlink-uri organice de inalta calitate, care vor rezista testului timpului.

Doriti sa invatati cum sa faceti asta? Sunteti in locul potrivit. Iata 10 dintre cele mai bune strategii de construire a link-urilor pentru 2023.

1. Publicati continut demn de link 

Fundamentul unei strategii de succes de creare de linkuri este crearea de continut util, educational si distractiv. Acest lucru se datoreaza faptului ca oamenilor de pe internet le place sa partajeze continut care ofera informatii valoroase si/sau ii ajuta sa rezolve o problema sau sa invete ceva nou. 

In acest caz, continutul de inalta calitate creste probabilitatea ca alte site-uri din nisa sau industria dvs. sa se conecteze la acesta, ceea ce in cele din urma creste autoritatea si vizibilitatea. 

Urmatoarele tipuri de continut pot fi foarte eficiente pentru a atrage link-uri daca sunt bine cercetate si atragatoare din punct de vedere vizual. 

2. Creati continut Ego Bait 

Continutul de momeala pentru ego este conceput pentru a atrage ego-ul unei anumite persoane sau al unui grup de oameni din nisa sau industria dvs. pentru a-i determina sa partajeze continutul dvs. cu adeptii lor sau sa creeze un link catre acesta pe site-ul lor.  

Aceasta strategie de creare de linkuri adopta o abordare mai ofensiva decat publicarea continutului si asteptarea ca oamenii sa creeze un link catre acesta. In schimb, ar trebui sa alertati persoanele sau grupurile pe care le mentionati atunci cand publicati continutul. 

3. Extindere directa 

Diseminarea directa implica accesarea altor site-uri din industria dvs. pentru a solicita un link inapoi catre site-ul dvs.. Este una dintre cele mai de succes strategii de construire a linkurilor, deoarece va ofera controlul asupra linkurilor pe care le generati si stimuleaza relatiile cu site-urile si persoane relevante. 

Amintiti-va, nu toate linkurile sunt la fel. Strategiile dvs. de creare de link-uri ar trebui sa adune link-uri de calitate de la site-uri de inalta autoritate relevante pentru nisa dvs. De asemenea, o gama variata de link-uri de la diferite tipuri de site-uri este mai buna – tinta bloguri, site-uri de stiri, directoare si multe altele. 

4. Crearea mesajului de sensibilizare 

Scrierea mesajului corect de informare este la fel de importanta, daca nu mai mult, decat identificarea oportunitatilor. Ar trebui sa explice de ce credeti ca un link catre site-ul dvs. ar fi valoros pentru publicul site-ului dvs. tinta si modul in care acesta se leaga de site-ul sau de continutul acestuia. 

O regula de baza buna este sa trimiteti un mesaj personalizat, clar, concis si politicos. 

5. Consultati linkurile si mentiunile existente

Un site pierde un sfert din linkurile sale la fiecare sapte ani, asa ca asigurati-va ca efectuati si analize de backlink pe propriul site in timp ce cautati linkuri externe. 

Link-urile intrerupte pot dauna experientei utilizatorului site-ului dvs. si pot afecta clasamentul in motoarele de cautare, deoarece le impiedica sa acceseze cu crawlere site-ul dvs. in mod eficient. 

In acelasi timp, backlink-urile de calitate scazuta pot afecta clasamentul si reputatia site-ului dvs. Monitorizarea calitatii linkurilor va poate ajuta sa identificati orice linkuri toxice sau spam de respins.  

6. Implicarea si raspunsul la intrebari pe site-urile de intrebari si raspunsuri 

Eficacitatea utilizarii site-urilor cu intrebari si raspunsuri ca strategie de creare a link-urilor a fost dezbatuta, deoarece aceste site-uri folosesc de obicei atributul „nofollow” pentru link-uri externe, ceea ce inseamna ca motoarele de cautare nu vor transmite link-uri catre site-ul legat. 

Cu toate acestea, exista inca beneficii in utilizarea site-urilor de intrebari si raspunsuri pentru SEO. Utilizarea site-urilor de intrebari si raspunsuri este o strategie eficienta de creare a link-urilor, deoarece diversifica profilul de link al site-ului dvs. Este posibil ca aceste linkuri sa nu transmita echitatea de link-uri sau „sucul de linkuri” in limbajul SEO, dar pot genera in continuare trafic catre site-ul dvs. . 

7. Continut perspicace si original

Una dintre cele mai populare strategii de creare de linkuri, leadership-ul de gandire se refera la crearea de continut perspicace si original de catre experti intr-un domeniu pentru a se stabili pe ei insisi sau marca lor ca lider in industrie. 

Importanta furnizarii de valoare nu poate fi exagerata atunci cand vine vorba de continutul liderului gandit. Utilizatorii de astazi sunt o multime de discernamant care nu acorda atentie doar pentru ca o persoana sau o marca este binecunoscuta. De fapt, 71% dintre oameni spun ca mai putin de jumatate din continutul de lider de gandire pe care il consuma le ofera informatii valoroase. 

    8. Cautare inversa a imaginilor 

    Aceasta strategie implica gasirea de site-uri care ti-au folosit imaginile fara o atribuire sau credit adecvat si apoi sa te adresezi pentru a solicita un link inapoi catre site-ul tau. 

    Daca ati fost sarguincios in crearea propriilor imagini pentru continutul dvs., aceasta va fi una dintre cele mai usoare strategii de creare de linkuri pe care le puteti utiliza. 

    De asemenea, are o sansa mai mare de succes, deoarece va permite sa identificati site-uri care sunt deja interesate de continutul dvs. si care probabil sunt dispusi sa faca linkuri catre acesta. 

    Exista mai multe instrumente de cautare inversa a imaginilor disponibile, cum ar fi Google Images si TinEye. 

    9. Contributii ale expertilor 

    Aceasta strategie de creare a linkurilor presupune ca expertii companiei dvs. sa-si ofere perspectivele, opiniile expertilor sau comentariile articolelor din industrie sau solicitarilor jurnalistilor. 

    Jurnalistii cauta intotdeauna experti care sa adauge credibilitate si valoare articolelor lor, astfel incat sa oferiti perspectivele expertilor dvs. va poate aduce backlink-uri de inalta calitate si va poate expune marca unui public mai larg. 

      10. Directoare online 

      Directoarele online pot fi o sursa eficienta de backlink-uri de calitate, in special pentru afacerile locale sau site-urile de nisa. Este, de asemenea, una dintre cele mai rentabile strategii de creare de linkuri pe care le puteti folosi. 

      In plus, utilizatorii au incredere in ei, ceea ce este grozav pentru o acoperire vizata si relevanta. Potrivit unui studiu de cercetare, 21% dintre consumatori au folosit internetul pentru a gasi zilnic o afacere locala, in timp ce alti 35% dintre respondenti au declarat ca au folosit internetul in acest scop de mai multe ori pe saptamana. 

       Trimiteti site-ul dvs. la directoare online creand un profil sau o lista, asigurandu-va ca urmati instructiunile directorului. Majoritatea directoarelor online va permit, de asemenea, sa adaugati adresa URL si descrierea site-ului dvs. 

      Asigurati-va ca directoarele la care trimiteti site-ul dvs. sunt reputate si relevante pentru industria sau nisa dvs., deoarece directoarele spam sau de calitate scazuta pot dauna clasamentului site-ului dvs. 

      Articolul precedentCe este un comunicat de presa si ce avantaje poate aduce afacerii tale