De la succesul imediat in 1813, Pride and Prejudice a ramas unul dintre cele mai populare romane in limba engleza. Jane Austen a denumit aceasta lucrare stralucitoare „propriul ei copil drag si eroina sa vioce, Elizabeth Bennet, „o creatura la fel de incantatoare ca si cum a aparut vreodata in tipar ”.

Ciocnirea romantica dintre Elizabeth si o mandra beau, domnul Darcy, este o spectacola splendida a sparringului civilizat. Si stralucirea stralucitoare a lui Jane Austen scanteie in timp ce personajele ei danseaza o patrula delicata de flirt si intriga, facand din aceasta carte cea mai superba comedie a manierelor Regency England. Daca doriti sa achizitionati cartea „Mandrie si prejudecata”, de Jane Austen o gasiti pe site-ul LibrarieOnline.

Binecunoscutul roman al scriitoarei Jane Austen este practic o satira a inceputului de secol XIX adusa casatoriei, avutiei, standardelor sociale si bunelor maniere pe care inalta societate le pretindea in acea vreme. Fara doar si poate insa un cititor modern al secolului al XXI-lea poate intalni personajele descrise de Jane Austen chiar si in viata de zi cu zi, bineinteles cu mici „adaugiri”.

Intorcandu-ne insa la personajele din „Mandrie si prejudecata” facem cunostinta directa cu familia Bennet, un „middle level” al secolului al XIX-lea, alcatuita din Dl si D-na Bennet alaturi de cele cinci fiice adolescente. Intreaga liniste a familiei Bennet se spulbera in momentul in care in sat isi face aparitia Dl. Bingley, un tanar bogat si celibatar ce se muta intr-unul dintre conacele din apropiere de Netherfield Park impreuna cu sora sa si un prieten bun.

Avand ca singura ratiune in viata maritisul fetelor sale cu barbati foarte bogati, D-na Bennet incepe o adevarata lupta de cucerire a D-lui Bingley pentru cea mai mare dintre fete, Jane, fortand-ul in fel si chip pe preaiubitul sau sot, Dl. Bennet sa intrevada o intalnire intre cei doi. Lucrurile par sa mearga conform planului, spre deliciul D-nei Bennet: Dl. Bingley aratandu-si interesul pentru fiica cea mare, Jane.

Bunul sau prieten, Dl. Darcy, ce l-a acompaniat pe Dl. Bingley la conacul de langa Netherfield Park, este prezentat ca fiind un gentleman mai frumos si mai bogat decat prietenul sau insa atitudinea sa dura si neinteresata starneste dispretul Domnisoarei Elizabeth Bennet (cea de-a doua fiica a cuplului Bennet) in momentul in care aceasta il aude spunandu-i Dlui Bingley ca „Elizabeth nu este atat de frumoasa pentru a o invita la dans”. Desi Darcy incepe sa dezvolte un puternic sentiment de admiratie pentru Elizabeth, atitudinea ei este dura cu accente ironice, vazand in Dl Darcy un individ arogant ce nu rateaza niciun moment pentru a-i dispretui familia.

Aceste sentimente ii sunt amplificate si de prezenta carismaticului domn Wickham, ce-i povesteste lui Elizabeth cum a fost crescut de tatal lui Darcy, iar acesta gelos pe relatia tata-fiu adoptiv i-a refuzat o mostenire promisa de rapusul lor tata si l-a alungat.

Arta lui Austen in ansamblu este un raspuns estetic extraordinar la un set intreg de constrangeri si presiuni contemporane, indiferent daca aceste presiuni sunt sexuale, economice sau pur si simplu atmosfera claustrofoba a spatiilor sociale populate; si daca doamna Bennet este uneori insuportabila, este si simptomul unor cauze mai mari, care sunt si mai putin suportabile.

Articolul precedentAfla mai multe despre sinuzita la copii!
Articolul următorTratamente din plante pentru conjuctivita!