Exista trei motive principale pentru ca o companie sa isi asume responsabilitatea sociala:
1. Dupa interes: conformitate sau comoditate.2. Dupa strategie: Diferentierea si avantajul.3. Dupa valori: principii si transcendenta.
Cu siguranta cea potrivita se bazeaza pe valori, este cea care va patrunde organizatia la toate nivelurile. In multe cazuri, incepe din interes sau strategie si, in timp, pe masura ce asimilam ca toate companiile le au si trebuie sa ne conformam, motivatia se schimba in valori.
Termenul in limba engleza „Enviromental, Social and Governance” (mediu, guvernanta sociala si corporativa sau guvernare) ofera o expresie mai clara a ceea ce include aceasta responsabilitate sociala.
Cand vorbim despre subiect, te gandesti la utilizarea materialelor plastice, la emisia de poluanti, la incalzirea globala etc.
Sunt concepte grozave care ne fac cu usurinta sa presupunem ca compania noastra, nefiind in aceste sectoare, nu are nicio responsabilitate in aceasta problema specifica.
Dar nu este cazul, trebuie sa aprofundam mai mult in activitatea noastra, procesele noastre, canalele noastre, furnizorii etc.
De exemplu, o companie financiara isi asuma aceasta responsabilitate neimprumutand capital sau finantand companii care afecteaza mediul; cateva exemple, taierea arborilor, artificiile, firmele de transport care nu respecta 100% cerintele pentru ca vehiculele lor sa nu polueze, ca produsele lor sa fie materiale plastice de unica folosinta etc.
In acest fel fiecare companie poate actiona responsabil fata de mediu.
Pe tema sociala:
In acest numar, responsabilitatea capata o relevanta deosebita, asta pentru ca in Mexic distributia bogatiei este absurd de inegala, exista multa saracie si saracie extrema, lucru pe care pandemia de COVID-19 a crescut.
Ca mexicani, nu putem trai in pace in fata acestei situatii si nici nu ne putem gandi ca guvernul este singurul responsabil, ca noi personal sau ca companii nu putem face nimic in acest sens.
Nu numai ca putem, trebuie sa fim proactivi in actiunile noastre, avem obligatia de a lasa generatiilor urmatoare o tara mai buna decat cea care ne-a atins; prin urmare, constientizeaza noile generatii despre responsabilitatea lor si ca si-o asuma. Dupa cum am mentionat, pariez pe tineri pentru a avea o societate mai buna in fiecare zi, ar trebui sa pariez cu totii pe asta si pe Mexic.
Problema nu este aceeasi pentru o companie din Suedia ca si pentru Mexic.
Lideri in timpul pandemiei, 5 moduri de a-ti mentine echipa motivata
Pe tema guvernantei corporative:
Proverba populara spune „doua capete sunt mai bune decat unul”.
Este esential sa avem oameni care, pe langa faptul ca sunt buni oameni de afaceri, consilieri, profesionisti, sunt oameni buni, care printre toti imprima asta companiei si, prin urmare, obtin in fiecare zi avantaje competitive mai mari, proiecteaza compania in viitor si asigura permanenta acestuia in timp.
Nu este usor sa adaugi acest tip de talent daca nu exista un exercitiu real de guvernanta corporativa.
Ceva care se presupune a fi o regula adecvata este ca cel putin 30% din membrii Consiliului de Administratie sa fie independenti, adica sa nu aiba niciun interes in actiunile companiei, sa nu fie rude cu cei care exercita deciziile. , etc.
Guvernanta corporativa are loc la 4 niveluri:
1. Adunarea Actionarilor.2. Consiliul Director.3. Comitete pentru sprijinirea Consiliului de Administratie, cum ar fi auditul, guvernanta corporativa, capitalul uman, pentru a numi cateva.4. Administratia companiei.
Implementarea adecvata a fiecaruia dintre aceste niveluri si functionarea eficienta in ansamblu genereaza o mare valoare adaugata companiilor, sporeste cresterea acestora, posibilitatile de transcendenta, indeplinirea responsabilitatii lor sociale.
CSR are ca axe esentiale:
– Echilibrul: intre profitabilitatea companiei cu respectul si respectarea dimensiunii social – muncii si de mediu a actiunilor sale.
– Dialog: cu grupurile de interese care sunt afectate sau se simt afectate de companie.
– Transparenta: acces la toate informatiile disponibile legate de companie si respectiva redare a conturilor.
– Responsabilitate: cu locul si cu tara: fiscalitate, investitii in dezvoltare si contributie la eforturile de schimbare si imbunatatire a societatii.
Responsabilitatea sociala a intreprinderilor:
– Asigura continuitatea companiei si obtine o crestere rezonabila.
– Respectarea drepturilor omului cu conditii decente de munca care promoveaza sanatatea si securitatea in munca si dezvoltarea umana si profesionala a lucratorilor.
– Respectati mediul inconjurator, evitand pe cat posibil orice tip de poluare, minimizand generarea de deseuri si rationalizand utilizarea resurselor naturale si energetice.
– Respecta cu rigurozitate legile, regulamentele, regulile si obiceiurile, cu respectarea contractelor si angajamentelor legitime dobandite.
– Deserveste societatea cu produse utile si conditii corecte.