Cum sa utilizati psihologia culorii pentru a creste conversiile site-ului

Culoarea are o influenta enorma asupra atitudinilor si emotiilor noastre. Cand ochii nostri capata o culoare, ei comunica cu o regiune a creierului cunoscuta sub numele de hipotalamus, care la randul sau trimite o cascada de semnale catre glanda hipofiza, pe sistemul endocrin si apoi cu glandele tiroidiene. Glandele tiroidiene semnaleaza eliberarea de hormoni, care determina fluctuatia starii de spirit, a emotiei si a comportamentului rezultat.

Un studiu de caz recent a aratat ca reglarea culorii, printre alte elemente, poate creste conversia cu pana la 24%.

Ce este psihologia culorilor?

Pentru a aprecia cu adevarat sfaturile de mai jos, veti beneficia de cateva informatii despre psihologia culorilor.

Psihologia culorilor este stiinta modului in care culoarea afecteaza comportamentul uman. Psihologia culorilor este de fapt o ramura a campului mai larg al psihologiei comportamentale. Este suficient sa spunem ca este un domeniu destul de complicat. Unii sceptici sunt chiar respingatori de intregul domeniu al psihologiei culorilor, din cauza dificultatii testarii teoriilor. Cercetarile mele pe aceasta tema, asa cum transmite acest articol, nu au dovezi stiintifice pentru a sustine orice afirmatie. Dar acest lucru nu este un motiv pentru a respinge efectul profund si inegalabil pe care culoarea il are asupra oamenilor.

Exista fapte cheie ale teoriei culorilor care sunt incontestabile. Intr-un studiu clasic asupra culorii intr-un articol de jurnal revizuit de la egal la egal, Satyendra Singh a stabilit ca este nevoie de doar 90 de secunde pentru un client sa isi formeze o opinie despre un produs. Si, 62-90% din interactiunea respectiva este determinata numai de culoarea produsului.

Psihologia culorilor este un domeniu obligatoriu de studiu pentru lideri , manageri de birouri, arhitecti, gradinari, bucatari, designeri de produse, designeri de ambalaje, proprietari de magazine si chiar parinti inflacarati care picteaza pepiniera pentru noua sosire! Culoarea este critica. Succesul nostru depinde de modul in care folosim culoarea.

Unde ar trebui sa folosesti culoarea?

Sa ne orientam catre contextul nostru. Deoarece culoarea este omniprezenta, trebuie sa intelegem unde trebuie sa folositi aceste sfaturi de culoare. Acest articol discuta despre utilizarea culorii in designul site-ului web. Mai exact, vorbim despre schema de culori a unui site web, care include nuanta graficii erou, tipul titlului, chenare, fundaluri, butoane si ferestre pop-up.

Utilizarea culorii potrivite in modul corect

Culoarea este un lucru complicat. Trebuie sa-l utilizati in modul corect, la momentul potrivit, cu publicul potrivit si in scopul potrivit.

Sfaturi de culoare care va vor imbunatati conversiile

  1. Femeilor nu le place griul, portocaliu si maro. Le place albastru, violet si verde.
    Diferentele sociologice dintre preferintele culorii reprezinta o intreaga ramura de studiu pentru sine.

Intr-un sondaj privind culoarea si sexul, 35% dintre femei au spus ca albastrul este culoarea preferata, urmata de violet (23%) si verde (14%). 33% dintre femei au marturisit ca portocalul este culoarea lor cea mai putin preferata, urmata de maro (33%) si gri (17%).

Alte studii au coroborat aceste descoperiri, relevand o aversiune feminina fata de tonurile pamantesti si o preferinta pentru culorile primare cu nuante. Priveste cum se joaca asta. Accesati aproape orice site de comert electronic al carui public tinta este feminin si veti gasi aceste preferinte de culoare feminine afirmate.

Majoritatea oamenilor considera ca culoarea feminina iubita universal este roz. Nu este. Doar un procent mic de femei aleg culoarea preferata a rozului. Astfel, desi roz poate sugera feminitate in psihologia culorilor, acest lucru nu inseamna ca roz este atragator pentru toate femeile sau chiar pentru majoritatea femeilor. Utilizati alte culori decat roz – cum ar fi albastru, violet si verde – si puteti imbunatati atractivitatea site-ului dvs. de comert electronic pentru vizitatorii de sex feminin. Si, la randul sau, poate imbunatati conversiile.

  1. Barbatilor nu le place purpuriu, portocaliu si maro. Barbatilor le place albastru, verde si negru.
    Daca faceti marketing pentru barbati, acestea sunt culorile pentru a sta departe de violet, portocaliu si maro. In schimb, folositi albastru, verde si negru . Aceste culori – albastru, verde si negru – sunt asociate in mod traditional cu maleabilitatea. Cu toate acestea, vine ca o usoara surpriza pentru unii, ca nu este o alegere preferata.
  2. Folositi albastru pentru a cultiva increderea utilizatorului.
    Albastrul este una dintre cele mai utilizate culori, cu un motiv intemeiat. Multor oameni le place albastrul.

Cititi literatura pe albastru si veti gasi mesaje de genul

Culoarea albastru este o culoare de incredere, pace, ordine si loialitate. Albastrul este culoarea companiei americane si spune „Chill. . . credeti si aveti incredere in mine. . . ai incredere in ceea ce spun! ”

Albastrul apeleaza la minte sentimente de calm si seninatate. Adesea este descris ca pasnic, linistit, sigur si ordonat.

In comunitatea cercetarii exista un acord larg cu privire la efectele psihologice ale culorii albastre. Mesajul sau subtil de incredere si seninatate este adevarat. Puteti utiliza acest lucru in avantajul dvs. pe site-ul dvs. web si in paginile de destinatie.

Cea mai mare retea de socializare din lume este albastra. Pentru o companie ale carei valori de baza sunt transparenta si increderea, probabil ca nu este un accident.

Desi albastrul este o culoare excelenta, nu trebuie folosit niciodata pentru nimic legat de mancare. Dieterii au folosit farfurii albastre pentru a-i impiedica sa manance mai mult. Teoria evolutiva sugereaza ca albastrul este o culoare asociata cu otrava. Nu exista foarte multe alimente albastre – afine si prune aproape sa-l acopere. Astfel, nu folositi niciodata albastru daca vindeti produse alimentare.

  1. Galbenul este pentru avertismente.

Galbenul este o culoare de avertizare. Prin urmare, culoarea galbena este folosita pentru semnalele de avertizare, semnalele de trafic si semnele umede ale podelei.

Pare ciudat, atunci, ca unii psihologi de culoare declara galbenul ca fiind culoarea fericirii. Business Insider raporteaza ca „marcile folosesc galbenul pentru a arata ca sunt distractive si prietenoase”. Exista sanse ca galbenul sa sugereze jucaus. Cu toate acestea, intrucat galbenul stimuleaza centrul de excitatie al creierului, sentimentul de joaca poate fi pur si simplu o stare de emotie si raspuns intens, nu tocmai bucuria pura.

Psihologia culorilor este strans legata de amintiri si experiente. Asadar, daca cineva a avut o experienta foarte placuta cu cineva care purta o camasa galbena, mancand la o unitate de fast-food cu arcade galbene sau locuind intr-o casa cu pereti galbeni, atunci culoarea galbena poate provoca bucurie prin asocierea memoriei.

Unul dintre cele mai citate „fapte” despre culoarea galbena este faptul ca ii face pe bebelusi sa planga si pe oameni suparati. Pana in prezent, nu am gasit niciun studiu care sa sustina aceasta afirmatie, chiar daca toata lumea este destul de confortabila repetand-o.

  1. Verde este ideal pentru produse de mediu si in aer liber.

Poate ca cea mai intuitiva conexiune a culorilor este cea verde – culoarea in aer liber, ecologica, natura si mediul inconjurator. Verde este in esenta un simbol cromatic pentru natura insasi.

In afara de sugestivitatea sa destul de evidenta in aer liber, verdele este si o culoare care poate imbunatati creativitatea. Etichetat „efectul verde”, un studiu revizuit de la egal la egal a indicat faptul ca participantii au avut mai multe rafale de creativitate atunci cand li s-a prezentat un flash de culoare verde, spre deosebire de orice alta culoare.

Daca accentul site-ului dvs. web are vreo legatura cu natura, mediul, organic sau in aer liber, verdele ar trebui sa fie culoarea pe care o alegeti.

Cu toate acestea, Green nu se refera doar la natura. De asemenea, verde este un apel bun la actiune, mai ales atunci cand este utilizat in combinatie cu „efectul de izolare”, cunoscut si sub denumirea de efectul von Restorff , care afirma ca iti amintesti mai bine lucrurile daca ies in evidenta. Iti amintesti Statuia Libertatii pentru ca este mare, inalta, verde, si nu exista o multime de ele in portul New York. In psihologia culorilor, efectul de izolare apare atunci cand un element de focalizare, cum ar fi o etapa de conversie, este singurul element al unei anumite culori. Tehnica face minuni pentru apeluri la actiune, iar verde este o alegere ideala.