Cum sa opriti sforaitul si sa imbunatatiti calitatea somnului

Sforaitul este considerat o perturbare a somnului . Trebuie mentionat ca aproximativ 45% dintre adulti sforaie ocazional si 25% fac acest lucru in mod regulat , determinand o scadere a calitatii somnului , nu numai pentru persoana care sufera, ci si pentru membrii familiei.

Sunetul sforaitului apare atunci cand exista o obstructie la trecerea aerului prin spatele gurii si nasului. In aceasta zona, limba coincide cu palatul moale si uvula sau clopotul. Cand aceste structuri se ciocnesc intre ele , o vibratie apare in timpul respiratiei , generand zgomotul tipic al sforaitului. Problema sforaitului tinde sa apara mai des la barbati decat la femei. Persoanele obeze sau supraponderale sunt, de asemenea, mai susceptibile sa sufere de aceasta tulburare de somn , pe langa agravarea odata cu varsta.

Persoanele care sforaie au cel putin una dintre urmatoarele conditii:

Tonul muscular scazut in muschii gatului sau limbii

-O supradezvoltare a tesuturilor gatului

-O lungime excesiva a palatului moale si uvula

-Blocarea cailor respiratorii nazale

Sforaitul si apneea de somn

Sforaitul in 50% este asociat cu apneea de somn , care consta in intreruperea temporara a respiratiei mai mult de 10 secunde in timpul somnului . Prin urmare, este o problema relevanta de sanatate, care necesita un diagnostic precoce pentru a implementa tratamentul adecvat.

Imbunatatirea vietii persoanelor cu apnee in somn este in mainile tuturor, fara a necesita nicio procedura chirurgicala . Exista mai multe obiceiuri care pot fi realizate pentru a imbunatati somnul:

Stil de viata: evitati alcoolul si sedativele, o dieta sanatoasa (persoanele cu obezitate sunt mai predispuse la apnee in somn) si nu fumeaza.

Utilizarea de perne speciale.

Folosirea dispozitivelor care mentin caile respiratorii deschise in timpul somnului, cum ar fi splinul de apnee .

Fa sport zilnic

Exercitiul regulat este asociat cu mai putine respiratii cu tulburari de somn, potrivit unui studiu publicat in The American Journal of Medicine. Motivul este ca activitatea fizica creste si tonusul muscular al tractului respirator superior. Grasimea din faringe pare sa fie redistribuita chiar daca nu sfarsiti in pierdere in greutate. Deplasarea regulata imbunatateste, de asemenea, controlul respiratiei.

Ridica-ti capul

Daca capul este in jos, este mai probabil sa sforai, deoarece mai multa greutate iti cade pe gat.

-Cum este patul ideal pentru un somn profund
-Daca utilizati o perna moale sau joasa, incercati sa dormiti cu una mai inalta sau ridicati capul.
-Schimba-ti salteaua daca ai peste 10 ani. Lipsa sa de fermitate va face ca capul tau sa se afunde mai mult.

Scapa de alergeni

Acarienii de praf pot provoca reactii alergice si inflama mucoasa.
Matreata, parul sau saliva si mucegaiul animalelor sunt alti alergeni care pot agrava simptomele alergiei, impiedica respiratia si agraveaza sforaitul.
Aspirati periodic podeaua, covoarele si perdelele.
Indeparteaza praful care se poate aseza pe mobila.

Cum dormi?

Pozitia in care dormiti poate influenta si productia de zgomot.

Daca dormi pe spate, este mai usor pentru limba, barbia si grasimea si pielea din jur sa se relaxeze si sa obstructioneze caile respiratorii. Deci, cel mai bine este sa incercati sa dormi de partea ta.

Si, in unele cazuri, o solutie pe termen lung este aceea de a pierde in greutate , deoarece excesul de tesut gras adanc in jurul gatului poate sfarsi prin strangerea cailor respiratorii si ingreunarea circulatiei aerului.

In cele din urma, in unele cazuri, problema este ca caile respiratorii sunt blocate de mucus, mai ales daca cineva are gripa sau are raceala.

Trucuri pentru a opri sforaitul

Nu bea alcool. Exista o relatie intre consumul excesiv de alcool si sforaitul. Sa te culci sub influenta alcoolului s-a vazut ca provoaca un somn de proasta calitate , producand somn uneori si impiedicand o respiratie buna in timpul somnului, deoarece muschii gatului nostru se relaxeaza si produc sunetul sforaitului.

Renunta la fumat. Pe langa alcool, s-a constatat ca persoanele care fumeaza tind sa sforaie. Pentru ce este asta? In faringele fumatorilor poate produce edemuri si boli din fumul de tutun, provocand iritarea corzilor vocale si o scadere a tonusului muscular si, prin urmare, sforaitul.

Combaterea fiind supraponderala. Daca sunteti supraponderali sau obezi, idealul este sa incepeti un stil de viata sanatos , urmand o dieta echilibrata insotita de exercitii pentru a reduce greutatea. Fiind supraponderal influenteaza foarte mult sforaitul, deoarece se genereaza o presiune mai mare a cailor respiratorii.

Combateti alergiile. De asemenea, s-a constatat ca persoanele cu alergii sforaie mai mult. Pentru combaterea acesteia, se recomanda utilizarea unui decongestionant sau antihistaminic. De asemenea, se recomanda evitarea acumularii de praf acasa.

Incercati sa respirati mai putin prin gura. Multi oameni respira prin gura, zi si noapte. Pentru a lupta cu sforaitul, trebuie sa opriti acest obicei si sa incepeti sa respirati prin nas. Uneori, acest lucru se poate datora congestiei nazale , pentru a pune capat acestei probleme putem folosi un umidificator noaptea pentru a imbunatati calitatea aerului pe care il respiram si pentru a ne bucura de somn fara sforait.

Dormi de partea ta. Stiati ca oamenii care dorm pe spate sforaie de obicei mai mult? Din acest motiv, este recomandat sa dormi de partea ta. In afara de a spune la revedere sforait, dureri de gat si de spate sunt prevenite , respiratia este imbunatatita si refluxul gastroesofagian este redus.