Oricine isi incepe activitatea online cu un site, a facut-o cu siguranta pentru a oferi potentialilor sai vizitatori anumite servicii sau informatii. NU cred ca exista vreo persoana sau companie care sa lanseze un site si sa nu isi doreasca cat mai multi vizitatori pe acesta. Deci, prezenta online este facuta in special pentru vizitatori.

Problema apare in momentul in care dorim sa promovam site-ul si sa atragem vizitatorii. In functie de domeniul de activitate si de profilul site-ului, aceasta promovare se poate face in mai multe moduri. Spre exemplu, daca o companie si-a publicat un site de prezentare pe web, este posibil ca acest lucru sa fie facut fie pentru a-si putea prezenta serviciile potentialilor sai clienti aflati la distanta, fie pentru a atrage acesti clienti. In cazul primei variante, firma respectiva si-ar putea face singura cunoscuta site-ul (prin intermediul cartilor de vizita, reclamelor TV, antetelor de pe tipizate…etc) caz in care site-ul este prezent online doar pentru a prezenta o oferta de servicii, si nu neaparat pentru a atrage clientii. In cazul celei de-a doua variante, site-ul poate fi folosit pentru a “agata” noii potentiali clienti prin intermediul internetului. Astfel, el trebuie sa fie facut cunoscut catre toti potentialii clienti ai firmei.

Traficul unui site web este genrat in special de motoarele de cautare. Statisticile arata ca un procent de aproximativ de 80% din vizitatorii “organici” ai site-urilor sunt generati de motoarele de cautare. Un procent mai mic de vizite, este datorat directoarelor web, care pot fi privite ca o baza de date de site-uri, catalogate dupa domeniul de activitate. Cea mai mica parte a traficului este datorata vizitatorilor directi ai site-ului.

Dintre toate motoarele de cautare, cel mai folosit este, dupa cum probabil va asteptati, Google, in proportie de 70%-80%, urmat mai apoi de Yahoo si MSN (mai nou .. live.com).Datorita potentialului foarte mare de trafic ce poate fi generat de Google, atentia cea mai mare in vederea optimizarii site-urilor pentru a atrage trafic din motoare de cautare se acorda acestuia. Astfel, exista o serie de reguli nescrise, care ar trebui respectate in vederea proiectarii si elaborarii unui site “pe placul” lui Google.

SEO ajuta site-urile sa castige vizitatori interesati exact de domeniul de activitate al acestora. Concret, exista companii, care ofera servicii (de obicei contra cost) de optimizare a site-urilor in vederea afisarii cat mai aproape de inceputul listei de rezultate in urma cautarii anumitor cuvinte in motoarele de cautare. In general aceste cuvinte sunt alese in asa fel incat sa descrie domeniul de activitate, sau sa caracterizeze serviciile oferite de site-ul respectiv. Arta SEO consta in alegerea inteligenta a acestor sintaxe, si mai ales, optimizarea site-ului in asa fel incat acesta sa fie caracterizat de sintaxa/sintaxele respective. Marele avantaj al SEO, fata de oricare alta politica de marketing, este faptul ca atrage catre site vizitatori interesati direct de domeniul de activitate al acestuia. In timp ce bannerele sau spoturile publicitare sunt prezentate tuturor, si pot atrage vizitatori doar datorita curiozitatii lor, tehnicile SEO se adreseaza, si atrag exact targetul site-ului.

Astfel, se poate considera ca investitia in SEO, chiar daca nu are efecte imediate, este o investitie care merita facuta, si care se poate amortiza in viitor.

Totusi, aceasta tehnica prezinta si o serie de dezavantaje. Spre exemplu, daca optimizarea nu este facuta de o persoana cu cunostinte ample in domeniu, aceasta poate sa nu aiba efectul dorit. Exista cazuri, in care din nestiinta un site a fost considerat ca fiind spam, tocmai datorita aplicarii in nestiinta a regulilor si tehnicilor SEO. De cele mai multe ori, tehnicile de Black Hat SEO duc la un final tragic pentru site-ul pe care s-au aplicat. Acest final poate fi excluderea completa din rezultatele cautarilor unui motor de cautare, lucru care nu stiu daca este dorit de catre cineva. Un alt dezavantaj poate fi datorat faptului ca rezultatul final nu poate fi in general estimat. Adica, in urma optimizarii unui site, nu se poate sti cu siguranta rezultatul exact la care se va ajunge. Este foarte greu pentru o companie care se ocupa cu asemenea servicii sa garanteze ca pentru cuvintele cheie X si Y site-ul dvs. va fi listat primul in lista de rezultate. Acest lucru este influentat de foarte multi factori, si de cele mai multe ori, acesti factori pot fi si de natura externa, fara a avea legatura cu site-ul dvs. In acelasi timp, daca totusi site-ul dvs. ajunge sa fie numarul 1 in lista de rezultate, asta nu inseamna ca va ramane acolo. Exista tot timpul riscul ca acesta sa fie “detronat”, si nu exista nici o garantie pentru acest lucru.

Concluzie

Tehnicile de SEO sunt foarte utile atunci cand sunt aplicate inteligent. Pot spune ca sunt vitale pentru un site care isi doreste sa fie cunoscut. In acelasi timp, folosite in mod abuziv pot dauna grav site-ului. Trebuie sa se puna accent de fiecare data pe utilitatea site-ului, si pe plan secundar la “imbunatatirea” acestora pentru motoarele de cautare. Tendintele sunt (chiar si pentru motoarele de cautare) sa se puna mai mult accent pe continutul de calitate, continutul proaspat (nu copii ale altor site-uri) si aportul de informatii noi pe care site-ul respectiv le pune la dispozitie vizitatorilor sai. Totdeauna aceste lucruri au fost mai importante atat pentru factorul uman (vizitatori) cat si pentru factorul masina (motoare de cautare).

Articolul precedentCum sa stabiliti limite sanatoase intr-o relatie
Articolul următorSalata verde, aliatul abdomenului plat